Eerste bezoek
Geachte cliënt,
Denkt u erover cliënt te worden in onze praktijk? Dan heten wij u meer dan welkom. Graag zouden wij u iets meer willen vertellen over onze werkwijze.
Wij vinden het erg belangrijk dat u zich bij ons op uw gemak voelt en dat wij u goede zorg kunnen leveren.
Voor de eerste afspraak trekken we wat meer tijd uit, zodat we kennis kunnen maken en een goed onderzoek kunnen doen. De assistent zal het vooronderzoek doen en gegevens verzamelen, röntgenfoto’s maken (tenzij wij recente foto’s in ons bezit hebben), de gezondheidsvragenlijst bespreken indien nodig, vastleggen wat er tot nu toe is gedaan (historie), uw tandvlees bekijken en uw wensen en klachten bespreken. De tandarts zal vervolgens met u kennis maken en een zorgplan opstellen.
Hiervoor brengen wij in rekening:
- C001 (consult ten behoeve van een intake), dit is afhankelijk van de toestand van het gebit en de uitgebreidheid van de te plannen behandeling €57,66
- X10 (kleine röntgenfoto’s ) 2 -4 maal €21,24
- X21 (Orthopantomogram, röntgenfoto gehele kaakstelsel) €91,04
Zie onze tarievenlijst onder het kopje tarieven.
Gezondheidsvragenlijst
Wanneer u onze praktijk bezoekt vragen wij u een gezondheidsvragenlijst in te vullen. Tevens wordt u verzocht een geldig identiteitsbewijs mee te nemen in verband met de verplichte invoering van het BSN in de zorgsector.
Bij uw eerste bezoek aan onze praktijk wordt u een aantal vragen gesteld betreffende uw gezondheid en de mogelijke invloed daarvan op onze behandeling. Mochten er wijzigingen zijn opgetreden in uw gezondheid of in de medicijnen die u gebruikt, meld dit dan bij uw eerstvolgende bezoek.
Wat voor tandheelkundige behandelingen kunt u bij ons verwachten?
Wij streven continue naar de hoogste kwaliteit tandheelkunde. Om u goed van dienst te zijn werken wij in een team. De assistenten zijn opgeleid en bekwaam om delegatietaken uit te voeren zoals het geven van een verdoving, het maken van afdrukken en röntgenfoto’s, het voorbereiden van de behandeling, het verwijderen amalgaam etc. Elke assistent is anders en er zijn verschillen in bekwaamheid waardoor de delegatietaken ook verschillend zijn. U mag altijd uw voorkeur aangeven voor de behandelaar (tandarts, mondhygiënist of preventieassistent) die u graag bezoekt. Ook gedelegeerde handelingen kunnen, in overleg, wel of niet worden uitgevoerd.
Preventie
Preventieve zorg staat bij ons hoog in het vaandel. Onze preventie-assistenten zijn ook opgeleid om voorlichting, instructie te verzorgen en tandsteen te verwijderen. De mondhygiënist levert volledig parodontale zorg. U kunt haar op ons advies bezoeken. Zij voert tevens onderhoudsbehandelingen uit.
Controle: het is in uw eigen belang om uw gebit regelmatig te laten controleren.
Vulling: indien de tandarts een gaatje constateert zal dit gaatje worden gevuld.
Extractie: soms is het noodzakelijk een tand of kies weg te nemen.
Zenuwbehandeling/wortelkanaalbehandeling: zenuwweefsel in een tand of kies kan ontstoken raken. De behandeling bestaat uit het schoonmaken en opvullen van de zenuwkanalen. Wij gebruiken hiervoor de nieuwste technieken met gebruik van microscoop.
Sealen: ter voorkoming van gaatjes kan een laklaagje in de blijvende kiezen worden aangebracht.
Prothetische tandheelkunde
Als uw tanden of kiezen sterk zijn aangetast of verloren zijn gegaan, bestaan er verschillende manieren om deze te vervangen, zoals: kronen, bruggen, frames of prothesen.
Differentiaties
Onze bijzondere belangstelling heeft de esthetische tandheelkunde. U kunt bij ons terecht voor het bleken van tanden en het maken van facings of kronen ter verfraaiing van uw gebit. Het plaatsen van implantaten en het vervaardigen van kronen of prothesen op implantaten behoort tot de mogelijkheden. Implantaten zijn kunstwortels ter vervanging van verloren gegaan tanden of kiezen. Ook kunt u bij ons voor SureSmile (doorzichtige beugels) terecht.
Kindertandheelkunde
Er bestaat veel aandacht voor kinderen. Bij kinderen wordt de basis gelegd voor het vertrouwen en het belang van tandheelkundige zorg.
Angst
Veel mensen zijn bang voor de tandarts en u hoeft zich hier zeker niet voor te schamen. Wij zullen hier zorgvuldig mee omgaan.
Spoedgevallen
Bij geen gehoor buiten onze openingstijden, kunt u de Tandartsspoedpraktijk Groningen bereiken via
Tandartsspoedpraktijk Groningen
Telefoon: 0900-8602
Stationsstraat 5, 9711 AR Groningen
info@tandartsspoedpraktijk.nl
Tijdens vakanties is hier ook spoedopvang geregeld.
Niet nagekomen afspraak
U dient 24 uur van tevoren, op een werkdag, uw afspraak te annuleren, tenzij u plotseling ziek wordt.
Indien u zonder goede reden een afspraak niet nakomt, voelen wij ons genoodzaakt de verloren tijd in rekening te brengen. De kosten hiervoor zijn €2,30 per minuut, met een maximum van €100,- per afspraak.
De rekening
De rekeningen worden (digitaal) verstuurd via een factoringmaatschappij genaamd Infomedics. Voor het deel dat u verzekerd bent sturen zij de nota naar de verzekeraar. Voor het deel dat u niet bent verzekerd, ontvangt u de nota via de mail of via de post.
Contracten met zorgverzekeraars
De praktijk heeft geen contracten met zorgverzekeraars afgesloten.
Klachten
Mocht het een keer voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig informeerden of behandelden? Vraag om een verhelderend gesprek. U kunt telefonisch een klacht melden bij de receptionist en u wordt teruggebeld door de tandarts die u heeft behandeld. Of u kunt ons een e-mail sturen met uw klacht. Wij nemen uw klacht zeer serieus en willen graag samen met u tot een oplossing komen.
Privacy
Voor een goede tandheelkundige behandeling is het noodzakelijk van iedere patiënt een tandheelkundig dossier samen te stellen. Het dossier is eigendom van de tandarts. Gegevens van elders worden alleen met uw toestemming opgevraagd en verstrekt. De praktijk draagt er zorg voor dat uw gegevens veilig worden opgeborgen. We voldoen aan de wet bescherming persoonsgegevens (WBP). We voldoen aan de wettelijke bewaartermijn, recht op inzage, afschrift, correctie, aanvulling en afscherming, verwijdering en vernietiging.
Werkwijze
Bij binnenkomst kunt u zich melden bij de receptie. Als er op dat moment geen receptionist aanwezig is, mag u plaatsnemen in de wachtkamer. U wordt vervolgens opgehaald door een assistent, tandarts of mondhygiënist en begeleid naar een van onze drie behandelkamers, waar u wordt voorbereid op de behandeling.
Wanneer u een afspraak bij de tandarts heeft, is er in de behandelkamer een assistent aanwezig. Zij zorgt voor de ontvangst en kan inleidende of afrondende handelingen uitvoeren. De assistent geeft aan wanneer de tandarts binnenkomt en assisteert tijdens de behandeling. Eventuele vervolgafspraken kunt u maken bij de receptie, samen met de receptionist. U ontvangt van ons een begroting van de geplande behandelingen en, indien van toepassing, informatiebrochures over de voorgestelde behandelingen. U ontvangt een sms en een e-mail ter herinnering aan de geplande afspraken. Wij hebben de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in de groei en ontwikkeling van ons team. Hierdoor kunnen wij u tandheelkunde van hogere kwaliteit bieden, met meer persoonlijke aandacht en een efficiëntere planning.
Door taken te delegeren aan goed opgeleide assistenten, taken die voorheen door de tandarts zelf werden uitgevoerd, is het mogelijk geworden dat uw tandarts in meerdere kamers tegelijk kan werken. Wordt er in slechts één kamer gewerkt, dan worden er minder taken gedelegeerd.
Bij ons zijn de gedelegeerde taken (afhankelijk van de vaardigheden van de assistente):
- het geven van verdoving
- het aanbrengen van ‘’cofferdam’’ (een soort tentje om de kiezen)
- het maken van foto’s
- tandsteen verwijderen of VIP (verzorging, instructie en preventie)
- een noodkroon maken
- afdrukken of gebitsscans maken
- het vastzetten van een kroon
- verwijderen van amalgaam of een noodvulling
- een kleine restauratie of sealants bij kinderen
Als u hierover vragen heeft kunt u altijd bij ons terecht.
Hartelijke groet team tandartspraktijk Beugeling.